Termeni și condiții generale

SPP 02/2019

  1. GENERAL
    1. Prin acești Termeni și condiții generale de afaceri M Sora d.d. Žiri, M SORA d.d. (denumită în continuare Vânzătorul) și Cumpărătorul convin asupra drepturilor și obligațiilor reciproce aplicabile în cazul unei comenzi pentru bunuri furnizate de Vânzător și servicii prestate de Vânzător. Acești Termeni și condiții generale (denumiți în continuare: Condiții) se aplică și în cazul în care Vânzătorul vinde doar bunuri sau prestează doar servicii.
    2. Subcontractanții sunt toate persoanele juridice și fizice care prestează servicii parțial sau integral în numele Vânzătorului.
    3. Dacă Termenii și condițiile generale ale Cumpărătorului diferă de cele ale Vânzătorului, se aplică Termenii și condițiile generale ale Vânzătorului. Chiar dacă Vânzătorul nu declară expres că nu este de acord cu termenii Cumpărătorului, se aplică exclusiv Termenii și condițiile generale ale Vânzătorului. Termenii și condițiile generale se aplică în toate cazurile, chiar dacă nu sunt menționate în mod expres.
    4. Dacă o prevedere individuală din acești Termeni și condiții generale este invalidă, valabilitatea celorlalte prevederi nu este afectată. Vânzătorul și Cumpărătorul se obligă să înlocuiască cât mai curând posibil prevederea invalidă cu una validă. Orice derogare de la Termenii și condițiile generale necesită acordul scris al Vânzătorului.
  2. DATELE COMPANIEI ȘI SEDIUL VÂNZĂTORULUI
    1. M SORA d.d., Trg svobode 2, 4226 Žiri
  3. OFERTĂ ȘI COMANDĂ
    1. Vânzătorul acceptă comenzile și vinde Bunurile și prestează Serviciile în conformitate cu aceste Condiții. Vânzătorul va face o ofertă pe baza unui inventar sau a unor măsurători. În anumite cazuri, la discreția exclusivă a Vânzătorului, acesta poate solicita o comandă scrisă din partea Cumpărătorului ca o condiție pentru întocmirea unei oferte.
    2. Pentru construcții noi, Cumpărătorul este obligat să asigure marcarea tuturor golurilor din clădire cu „marcaj pentru măsurători” înainte de efectuarea măsurătorilor.
    3. Ofertele au caracter informativ, cu excepția cazului în care se specifică altfel în ofertă.
    4. Măsurătorile sunt efectuate de o persoană autorizată a Vânzătorului, care va inspecta personal locul lucrărilor. Dacă măsurătorile sunt efectuate de Cumpărător, Vânzătorul nu este răspunzător pentru erorile rezultate din măsurători incorecte. Același lucru se aplică dacă comanda este transmisă prin e-mail sau fax fără ca Vânzătorul să fi efectuat măsurătorile.
    5. Cumpărătorul este obligat să semnaleze persoanei responsabile de măsurători orice obstacole ascunse (instalații îngropate, tencuială slab executată etc.). În caz contrar, Cumpărătorul își asumă responsabilitatea pentru costurile deteriorării instalațiilor și tencuielii în timpul montajului.
    6. Vânzătorul nu efectuează calcule statice. În cazul în care calculele statice sau modificările fac necesară modificarea comenzii, Cumpărătorul va suporta toate costurile rezultate din aceste modificări.
    7. Fișa de măsurători și oferta specifică dimensiunile exterioare ale cadrului jaluzelei sau dimensiunile exterioare ale ferestrei. Toate schițele sunt desenate „din interior spre exterior”. Același lucru se aplică pentru ușile de intrare. Singura excepție o constituie modelul, aspectul ușii de intrare, care este redat în schiță așa cum se vede din exterior.
    8. Pozițiile alternative nu sunt incluse în totalul pozițiilor (suma pozițiilor).
    9. Cumpărătorul are dreptul la o singură măsurătoare la proprietate, pentru măsurători suplimentare Vânzătorul are dreptul să perceapă 200 de euro pe măsurătoare; dacă proprietatea se află în străinătate, se va percepe un preț mai mare, care va fi comunicat Cumpărătorului în prealabil. În cazul în care Cumpărătorul nu acceptă oferta după ce măsurătorile au fost efectuate de către Vânzător, plata pentru serviciile prestate nu va fi rambursată. Dacă proprietatea nu este pregătită atunci când se comandă măsurătoarea, vizita suplimentară va fi taxată.
    10. Suprataxa pentru comenzi mici este de 200 EUR. Toate comenzile sub 500 EUR sunt considerate de către Vânzător comenzi mici.
    11. Prin semnarea declarației, Cumpărătorul confirmă eligibilitatea sa de a beneficia de cota redusă de TVA conform prevederilor Legii privind taxa pe valoarea adăugată. Cumpărătorul este obligat să furnizeze adresa exactă la care va fi trimisă factura și codul fiscal, dacă este persoană impozabilă, la momentul măsurătorilor sau la prima plată. Modificările ulterioare nu pot fi luate în considerare de către Vânzător.
    12. Înainte de a confirma oferta, Cumpărătorul este obligat să examineze cu atenție oferta (verificând desenele și datele) și, în cazul oricărei ambiguități, să solicite Vânzătorului să clarifice orice informație ambiguă care ar putea duce la interpretări eronate ale proiectului, ale dimensiunilor specifice sau ale calculelor; orice ambiguități descoperite ulterior nu pot face obiectul niciunei reclamații din partea Cumpărătorului.
    13. În cazul unei erori de măsurare din partea Vânzătorului, acesta va remedia eroarea.
    14. Solicitarea de clarificări din partea Cumpărătorului după încheierea Contractului nu justifică o modificare a comenzii și nu constituie motiv de reclamație.
    15. În cazul solicitărilor din partea Cumpărătorului care nu sunt acceptabile profesional, Vânzătorul îl va avertiza pe Cumpărător. Dacă Cumpărătorul insistă asupra cerințelor sale în ciuda avertismentului, Vânzătorul este exonerat de orice răspundere pentru daune. În cazul în care cerințele Cumpărătorului nu sunt conforme cu standardele profesionale, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica condițiile de garanție.
    16. Acceptarea ofertei Vânzătorului se consideră a fi:
      • o confirmare scrisă,
      • plata parțială sau integrală conform înțelegerii,
      • furnizarea unei garanții de plată,
      • orice alte condiții prevăzute expres în ofertă,
      • alte acte implicite dacă există o relație comercială continuă și Vânzătorul le consideră relevante.
    17. În toate cazurile de mai sus, Cumpărătorul se consideră că a examinat cu atenție conținutul ofertei, că a înțeles conținutul, că a constatat că oferta este potrivită cerințelor sale și că a fost informat despre Termenii și condițiile generale ale M Sora d.d.
    18. Toate acordurile, ofertele și confirmările dintre Cumpărător și Vânzător trebuie să fie în scris. Toate acordurile verbale sunt nule și pot intra în vigoare doar cu un acord scris semnat.
    19. Cumpărătorul are dreptul să modifice informațiile care afectează comanda de bunuri sau prestarea serviciilor, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la confirmarea ofertei și exclusiv în scris. Modificările ulterioare ale ofertei confirmate nu sunt posibile sau vor fi suportate pe cheltuiala Cumpărătorului.
    20. Oferta este valabilă timp de 30 de zile. Emiterea unei noi oferte anulează valabilitatea ofertei anterioare.
    21. Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza tranzacționarea cu orice companie, persoană sau entitate.
  4. PREȚURI ȘI CONDIȚII DE PLATĂ
    1. Prețurile sunt stabilite și exprimate în euro.
    2. Prețurile unitare nu includ taxa pe valoarea adăugată și montajul. TVA se calculează și se afișează separat.
    3. Vânzătorul își stabilește și modifică independent prețurile și facturează Cumpărătorului furnizarea bunurilor și prestarea serviciilor la prețurile menționate în oferta sa.
    4. Condițiile de plată sunt stabilite în ofertă.
    5. În cazul mai multor reduceri, reducerile nu se cumulează, ci fiecare reducere ulterioară se calculează pe noua bază.
    6. Reducerea pentru plata în avans este redusă cu dobândă în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor, text consolidat oficial, ZVPot-UPB2 (Jurnalul Oficial al Republicii Slovenia, nr. 98/2004, cu modificările și completările ulterioare).
    7. Sunt disponibile mai multe opțiuni de plată pentru comenzile la care Vânzătorul preia montajul: 100 % avans la comandă sau 50 % avans la comandă și 50% avans cu cel puțin 7 zile înainte de începerea montajului sau conform înțelegerii.
    8. Pentru comenzile la care Vânzătorul nu preia montajul, sunt disponibile mai multe opțiuni de plată: 100 % avans la comandă sau 50 % avans la comandă și 50 % avans cu cel puțin 7 zile înainte de livrare sau conform înțelegerii.
    9. În cazul în care Vânzătorul oferă Cumpărătorului o reducere pentru plata integrală în avans, această reducere va fi luată în considerare doar pentru plata integrală în avans efectuată la momentul confirmării ofertei.
    10. Cumpărătorul va plăti prețul de achiziție într-unul dintre conturile de tranzacție indicate pe ofertă/factură.
    11. Vânzătorul are dreptul la facturare parțială.
    12. În caz de întârziere sau neplată, Vânzătorul va emite o somație. În caz de neplată, Vânzătorul își păstrează dreptul de proprietate după livrarea bunurilor către Cumpărător până la plata integrală a prețului de achiziție. Până la plata integrală a prețului de achiziție, Cumpărătorul este obligat să trateze bunurile cu diligența unui bun proprietar.
    13. În caz de neplată sau plată întârziată, Vânzătorul își rezervă dreptul de a recupera bunurile (articole nemontate integral, articole montate – doar cercevele sau foi). Cumpărătorul autorizează și acordă Vânzătorului acces nestingherit pentru demontarea și recuperarea elementelor.
    14. În cazul montării produselor pentru care prețul de achiziție nu a fost plătit, Vânzătorul își rezervă dreptul de a recupera beneficiile obținute de Cumpărător.
  5. LIVRARE, MONTARE ȘI RIDICARE
    1. Termenul estimat de livrare stabilit de Vânzător începe în a treia zi după îndeplinirea următoarelor condiții: confirmarea ofertei (și detaliile, dacă s-a convenit astfel) și efectuarea plății conform condițiilor de plată. Dacă, pe parcursul executării tranzacției, devine evident că, pentru a efectua tranzacția corect și profesionist, este necesar să se clarifice anumite aspecte tehnice pe care părțile nu le-ar fi putut prevedea la încheierea tranzacției, termenul de livrare se va prelungi corespunzător.
    2. Dacă, în perioada ulterioară confirmării ofertei, Cumpărătorul solicită modificarea unor elemente din oferta confirmată sau furnizarea unor elemente suplimentare sau executarea unor lucrări suplimentare, termenul de executare a Contractului se va prelungi corespunzător și va reîncepe în a treia zi din momentul în care, după măsurătorile suplimentare, toate condițiile prevăzute la punctul 5.1 au fost îndeplinite.
    3. Vânzătorul va informa Cumpărătorul prin telefon sau printr-un alt mijloc adecvat despre data livrării și montajului cu cel puțin trei zile înainte de începerea montajului.
    4. Ridicarea bunurilor de către Cumpărător este posibilă de luni până vineri între orele 08:00–14:00, cu condiția notificării de către Cumpărător cu cel puțin o zi înainte privind data ridicării. Bunurile ridicate fizic de către Cumpărător nu vor fi schimbate sau returnate de către Vânzător. De asemenea, pentru ușile și ferestrele montate de către Cumpărător, acesta nu poate reclama defecte ale produsului care pot fi cauzate de o montare neprofesionistă sau deteriorări în timpul transportului. Dacă Cumpărătorul ridică ușile și ferestrele, acesta este obligat să le inspecteze înainte de ridicare și să informeze Vânzătorul despre eventualele defecte – reclamațiile ulterioare nu sunt luate în considerare de către Vânzător.
    5. Pentru construcțiile noi, marcajele pentru măsurători trebuie pregătite înainte de efectuarea măsurătorilor, în caz contrar Vânzătorul nu este responsabil pentru înălțimea ușii. Cumpărătorul este obligat să avertizeze Vânzătorul și montatorii despre orice obstacole (instalații ascunse, sanitare, electrice etc.), în caz contrar Cumpărătorul va suporta costurile oricăror daune cauzate instalațiilor și, de asemenea, costurile întârzierii montajului.
    6. Dacă Cumpărătorul întârzie mai mult de 10 zile în ridicarea bunurilor comandate, i se va percepe tariful conform listei de prețuri în vigoare, iar riscul de distrugere sau deteriorare accidentală a bunurilor va fi transferat Cumpărătorului în momentul întârzierii.
    7. În cazul în care termenul de livrare este prelungit de către Vânzător, Cumpărătorul și Vânzătorul pot conveni asupra unei prelungiri rezonabile a termenului de livrare fără despăgubiri pentru eventualele daune cauzate de întârziere.
    8. Vânzătorul nu este răspunzător pentru daune dacă întârzierea nu depășește 30 de zile. În cazul unei întârzieri de cel mult 90 de zile, răspunderea Vânzătorului este limitată la maximum 3 % din valoarea tranzacției încheiate. Livrarea poate fi, de asemenea, parțială la un moment dat.
    9. Obligațiile Vânzătorului în temeiul Contractului vor intra în vigoare numai după ce toate obligațiile Cumpărătorului au fost îndeplinite. Dacă Cumpărătorul refuză sau nu își îndeplinește obligațiile într-un termen rezonabil, Vânzătorul se poate retrage din contract și poate solicita despăgubiri pentru orice daune cauzate.
    10. Cu excepția cazului în care se menționează în mod explicit în ofertă, estimarea nu include lucrările care pot fi necesare pentru montajul reușit și sigur al ușilor, cum ar fi:
      • utilizarea unui auto-lift,
      • utilizarea unei platforme de ridicare,
      • utilizarea unui coș de ridicare,
      • schele,
      • obținerea aprobărilor pentru blocarea traficului în zone unde acest lucru este restricționat prin lege (ex. centrele orașelor).
        Costurile generate de închirierea sau utilizarea echipamentelor și costurile pentru obținerea avizelor vor fi facturate suplimentar Cumpărătorului de către M SORA d.d., dacă aceste aspecte nu au fost menționate explicit. Prin acceptarea ofertei, Cumpărătorul se obligă să achite aceste costuri.
    11. Vânzătorul își rezervă dreptul de a face ajustări la ferestre și la metoda de montaj prevăzută dacă apar circumstanțe care nu puteau fi prevăzute la momentul încheierii tranzacției. Astfel de cazuri apar în special la înlocuirea ferestrelor; dacă golurile nu sunt pregătite conform celor agreate etc.
    12. Orice lucrări suplimentare care nu sunt incluse în ofertă, cum ar fi: spargeri de pereți, lucrări de zidărie, etanșare cu silicon, placări, cofraje, vor fi taxate suplimentar.
    13. Vânzătorul va asigura menținerea zonei de lucru curate și fără deșeuri pe durata montajului și va îndepărta și sorta corespunzător deșeurile cât mai repede posibil.
    14. Tratarea cu plăci de rigips a buiandrugilor ferestrelor, dacă este oferită, se va executa până la faza 1. Aceasta acoperă montarea plăcilor, chituitul rosturilor și al punctelor de fixare, precum și tratarea îmbinărilor cu elementele laterale. Nu se oferă finisare de suprafață.
    15. Dacă Cumpărătorul optează pentru montaj conform ghidurilor RAL, buiandrugii trebuie finisați la suprafață netedă de către Cumpărător.
    16. Dacă Cumpărătorul comandă un produs greșit sau renunță la obligațiile contractuale după lansarea comenzii, Vânzătorul are dreptul să solicite rambursarea costurilor generate. Costul anulării unei comenzi depinde de stadiul acesteia (ofertare, aprovizionare materiale, producție). Returnarea produsului greșit nu este posibilă – aceste produse sunt personalizate.
    17. Dacă Vânzătorul oferă doar livrare fără montaj, Cumpărătorul este responsabil de descărcarea produselor. Cumpărătorul este obligat să se asigure că vehiculul de transport are acces liber la locația unde se descarcă produsele. Responsabilitatea pentru produse trece la Cumpărător în momentul în care vehiculul cu produsele ajunge la locul de descărcare.
    18. Dacă Vânzătorul oferă livrare fără montaj, Cumpărătorul trebuie să inspecteze toate componentele imediat după recepție și să notifice Vânzătorul/distribuitorul cu privire la eventuale defecte în termen de 8 zile de la descărcare. Dacă nu face acest lucru, componentele recepționate se consideră fără defecte și acceptate integral. Dacă Vânzătorul oferă livrare fără montaj, Cumpărătorul trebuie să raporteze Vânzătorului/distribuitorului, în termen de 3 zile de la sosirea containerului/camionului, daunele constatate la deschiderea acestuia și să atașeze fotografii/videoclipuri realizate în interiorul containerului/camionului. Raportul trebuie, de asemenea, semnat de șoferul camionului care a fost martor la deteriorarea produselor pe traseu.
    19. Calitatea vizuală a sticlei va fi evaluată pe baza Ghidului pentru evaluarea calității vizuale a sticlei pentru construcții.
    20. Cumpărătorul este obligat să se asigure că imobilul este securizat și protejat în timpul montajului.
    21. Cumpărătorul trebuie să înlăture orice obstacol care ar împiedica desfășurarea fără probleme a montajului, înainte de începerea lucrărilor.
    22. Cumpărătorul este obligat să asigure acces liber pentru camion și acces în clădire la momentul montajului, precum și să pună la dispoziție curent electric de 220 V, gratuit.
    23. M SORA nu execută lucrări de instalații și conexiuni electrice.
    24. Materialele pentru montaj RAL au o rezistență la raze UV de 2–6 luni. Dacă Cumpărătorul nu finalizează fațada în acest interval, este obligat să o protejeze corespunzător.
    25. Demontarea, asamblarea, finisarea și îndepărtarea elementelor vechi se taxează separat și nu sunt incluse în prețul elementelor. Montajul se realizează prin fixarea elementului în golul pre-pregătit cu șuruburi speciale turbo pentru beton și etanșarea în funcție de tipul de montaj ales. Vânzătorul nu va fi responsabil pentru eventualele daune la buiandrugii ferestrelor în timpul demontării.
    26. Cumpărătorul trebuie să fie prezent personal sau printr-o persoană autorizată (împuternicire scrisă) la începutul și la finalizarea montajului pentru a prelua bunurile.
    27. La finalizarea montajului, Cumpărătorul este obligat să inspecteze clădirea împreună cu montatorul și să semneze Procesul-verbal de recepție a produselor montate, în care se consemnează toate observațiile și acordurile. În lipsa unor observații, produsele se consideră acceptate fără defecte sau neconformități.
    28. În cazul livrărilor în străinătate, Cumpărătorul este responsabil să se asigure că Vânzătorul adaptează produsele la cerințele specifice ale fiecărei țări. În acest scop, este obligat să furnizeze toate cerințele specifice la momentul solicitării și să le verifice înainte de lansarea comenzii. Dacă Cumpărătorul nu furnizează aceste informații la timp, va fi responsabil pentru eventuale produse care nu corespund cerințelor țării respective.
    29. Dacă Cumpărătorul încredințează supravegherea amplasamentului unui profesionist calificat, acesta va desemna responsabilii de supraveghere și va informa corespunzător Cumpărătorul și Vânzătorul.
    30. Responsabilul de supraveghere are dreptul să verifice toate documentele necesare pentru a controla îndeplinirea obligațiilor contractuale ale Vânzătorului.
    31. Vânzătorul este obligat să colaboreze la activitatea de supraveghere la solicitarea responsabilului.
    32. Orice lucrări neprevăzute sau suplimentare trebuie agreate în scris. Pentru executarea acestor lucrări este necesar acordul scris al Cumpărătorului.
    33. Dacă se convine în prealabil cu clientul ca anumite elemente din comandă să fie montate ulterior, adică nu se montează întreaga comandă, clientul trebuie să asigure continuarea montajului în termen de 3 luni.  Dacă acest lucru nu se respectă, clientul va fi taxat pentru depozitarea în depozitul nostru, ceea ce înseamnă un spațiu de palet la 50 EUR/lună. Costul livrării și costul macaralei, echipamentului de ridicare sau schelelor, dacă sunt necesare pentru buna execuție și finalizare a montajului, vor fi, de asemenea, facturate.
    34. Dacă anumite elemente din comandă sunt montate ulterior și nu există un acord prealabil cu clientul, acesta va fi facturat pentru o nouă livrare și pentru depozitare în incinta noastră, ceea ce înseamnă un spațiu de palet la un cost de 50 EUR/lună. Costul livrării și costul macaralei, echipamentului de ridicare sau schelelor, dacă sunt necesare pentru buna execuție și finalizare a montajului, vor fi, de asemenea, facturate.
    35. În cazul livrării produselor fără montaj, clientul trebuie să inspecteze bunurile în termen de 8 zile și să raporteze eventualele defecte sau neconformități. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare!
  6. SERVICE ȘI ÎNTREȚINERE
    1. Clientul este obligat să întrețină și să utilizeze produsele conform instrucțiunilor producătorului și furnizorului, în caz contrar nu poate formula nicio pretenție.
    2. Fiecare cumpărător primește o copie tipărită a Instrucțiunilor de utilizare și întreținere împreună cu Certificatul de garanție, odată cu factura. Publicația este disponibilă și pe site-ul distribuitorului. Orice manipulare a produsului care nu respectă aceste instrucțiuni poate duce la pierderea irevocabilă a garanției.
    3. În cazul în care Cumpărătorul suferă daune din motive imputabile Vânzătorului, valoarea maximă a despăgubirilor nu poate depăși 10 % din valoarea tranzacției. Vânzătorul nu răspunde pentru daunele cauzate de o încălcare a contractului datorată neglijenței minore.
    4. După doi ani de la data recepției lucrărilor, Cumpărătorul nu mai poate invoca niciun defect al lucrărilor. Produsele proprii ale Vânzătorului beneficiază de o garanție de 3 ani, iar celelalte produse sunt acoperite de perioada de garanție a producătorului. Sticla izolantă este acoperită de o garanție de 5 ani.
    5. Reparațiile și lucrările de remediere în perioada de garanție vor fi efectuate de către antreprenor, cu condiția ca accesul pentru efectuarea acestora să fie asigurat, costurile aferente fiind suportate de către client.
    6. STEJAR
      Lemnul de stejar conține tanin, o substanță chimică naturală care poate reacționa cu apa și umezeala în anumite condiții. Acest lucru se întâmplă atunci când suprafața rămâne umedă pentru o perioadă mai lungă (precipitații, umiditate) sau dacă lemnul devine umed sau îmbibat cu apă. Reacția chimică determină apariția unor pete pe lemnul de stejar, într-o nuanță de galben închis până la aproape negru, vizibile prin suprafața lăcuită.  Acesta este o reacție chimică naturală care nu poate fi prevenită, iar astfel de colorări rezultate din reacția taninului cu apa nu constituie motiv de reclamație. Lemnul de stejar se decolorează în mod natural și permanent în timp sub acțiunea razelor UV (mai vizibil la nuanțele deschise), ceea ce poate duce la variații de culoare pe suprafețele produsului. Suprafețele de stejar cu lac mai închis pot prezenta crăpături mai puternice la expunere intensă la soare din cauza uscării lemnului, dar acest aspect nu constituie motiv de reclamație!
    7. LARICE
      Lemnul de larice este foarte sensibil la var, iar contactul cu acesta provoacă pete întunecate pe fereastră, care nu pot fi îndepărtate și nu fac obiectul unei reclamații.
    8. Uleiul de pe larice este spălat de ploaie, iar suprafețele uleiate trebuie re-uleiate la fiecare 6 luni.
    9. La speciile de conifere, în special larice, există posibilitatea scurgerii rășinii din pungi ascunse de rășină (la temperaturi ridicate, în lunile de vară, în zone expuse etc.). Laricele este o specie cu un conținut deosebit de ridicat de rășină. Rășina poate fi îndepărtată de pe suprafața ferestrelor în sezonul rece, atunci când aceasta s-a întărit. Exudarea rășinii din pungi ascunse de rășină la lemnul de conifere nu constituie motiv de reclamație, fiind un fenomen natural.
    10. SUPRAFEȚE ULEIATE
      Pentru uleiere se folosesc uleiuri naturale incolore sau slab pigmentate. Prin urmare, diferențele naturale de culoare dintre părțile furniruite și cele din lemn masiv ale ușii de intrare nu constituie motiv de reclamație! Nuanța suprafeței din lemn este determinată de culoarea naturală a lemnului. Culoarea și textura suprafeței ușii pot diferi de mostrele de culoare de referință, deoarece acestea sunt doar o aproximare a texturii naturale. Rezistența la UV este limitată pentru suprafețele din lemn uleiat! Protecția suprafețelor din lemn cu uleiuri nu respectă cerințele standardelor SIST EN 927-1 și ÖNORM B 3803 și ÖNORM C 2350.
      Producătorul nu garantează suprafețele din lemn, îmbinările adezive sau eventualele deformări ale foii ușii, dacă aceasta nu este montată astfel încât să fie protejată împotriva precipitațiilor și dacă uleierea anuală nu a fost realizată profesional și conform recomandărilor de mai sus. Suprafețele din lemn uleiat nu respectă cerințele standardelor privind grosimea straturilor de finisaj pentru uși și ferestre din lemn și sunt disponibile doar la solicitarea expresă și pe răspunderea clientului.
    11. DIFERENȚE DE CULOARE
      Diferențele de culoare nu constituie și nu pot constitui motiv de reclamație în cazul comenzilor repetate.
    12. Lemnul este un material natural, așadar diferențele de culoare și structură nu pot constitui motiv de reclamație.
    13. STICLĂ
      Apariția condensului pe exteriorul sticlei poate surveni din cauza unor condiții microclimatice specifice și este determinată de puterea ridicată de izolare a sticlei. Fenomenul are natură fizică, este temporar și nu constituie motiv de reclamație.
      Metodele moderne de construcție și materialele de etanșare tot mai performante au dus la o circulație redusă a aerului în interiorul clădirilor. Cu ventilație normală, adesea nu pătrunde suficient aer proaspăt, ceea ce poate conduce la apariția mucegaiului și la deteriorări cauzate de umiditatea crescută. Sistemele de încălzire cu temperaturi mai scăzute (de ex. încălzire prin pardoseală sau prin pereți) pot contribui, de asemenea, la apariția condensului în utilizarea normală, mai ales dacă aceste sisteme nu sunt etanșe în zona peretelui exterior.
      Vânzătorul recomandă întocmirea atentă a unui plan de ventilație. Conceptul de ventilație și încălzire trebuie realizat de un specialist care să ia în considerare nu doar valorile de izolare termică ale componentelor individuale, ci și ventilația întregii clădiri.
      Umiditatea din încăpere trebuie menținută în permanență sub 55 % umiditate relativă; în caz contrar, deteriorarea elementelor de fereastră cauzată de umiditatea crescută nu poate fi exclusă.
      De asemenea, sunt recomandate următoarele măsuri pentru prevenirea sau reducerea condensului:
      ventilație regulată și corectă,
      prevenirea suprapresiunii în clădire,
      asigurarea unei circulații optime a aerului în zona ferestrelor; perdelele, jaluzelele interioare și obiectele din apropierea ferestrelor (ex. plantele) împiedică aerul cald să ajungă la ferestre.
    14. În anumite situații, în special la suprafețele vitrate mari, pot apărea diferențe de temperatură de peste 40 °C în sticlă, ceea ce poate provoca spargerea termică la sticla obișnuită – fenomen care nu constituie motiv de reclamație. Prin comandarea sticlei securizate, clientul poate preveni în cele mai multe cazuri spargerea termică și poate crește durabilitatea suprafețelor vitrate cu un cost relativ scăzut. 
    15. Se recomandă ca în proiectare să se acorde atenție sporirii efectului de încălzire la îmbinările sticlei și la colțuri, ca în cazul suprafețelor mari de sticlă în general, pentru a reduce riscul de condens.
    16. În cazul sticlei securizate, pot apărea anomalii vizuale, cum ar fi ondulația suprafeței sau efectul de curcubeu (datorat anizotropiei). Aceasta este o consecință posibilă a tehnologiei de securizare a sticlei, inevitabilă și care nu constituie motiv de reclamație.
    17. La sticla la care muchia este vizibilă din exterior sau interior, caracteristicile tehnologice ale procesului de producție pot duce la anomalii estetice în zona distanțierului. Cele mai frecvente defecte vizuale în zona distanțierului pot fi: acumulări de butil la marginea distanțierului, nealinierea distanțierelor între foile de sticlă, ondulația distanțierului, margine argintie vizibilă prin sticlă etc. – toate aceste defecte sunt exclusiv estetice și rezultă din procesele tehnologice de fabricație.
    18. Sticla securizată are particularitatea de a se putea sparge fără influențe externe vizibile. Acest fenomen se numește spargere spontană și nu constituie motiv de reclamație. Cauza este o moleculă de NiS (sulfură de nichel), care are o dilatare termică negativă. Atunci când moleculele de sticlă se contractă în timpul răcirii, molecula de sulfură de nichel se dilată. Dacă molecula se află în centrul sticlei (în zona de tensiune), se generează tensiuni locale care pot depăși rezistența la tracțiune a sticlei și aceasta se sparge. Deși foarte rar, posibilitatea spargerii spontane poate fi redusă în conformitate cu cerințele standardului EN 14179 prin supunerea sticlei unui test suplimentar, cunoscut sub denumirea de Test de înmuiere termică (Heat Soak Test – HST). Sticla securizată nu este testată în mod standard prin acest procedeu, dar poate fi testată la cererea clientului și contra cost suplimentar.
    19. Diferitele tipuri de aplicații pot determina efecte de culoare diferite la exterior, în special pe vreme înnorată, între sticla normală și sticla securizată. Aceste diferențe nu constituie motiv de reclamație.
    20. Spargerea sticlei după instalare nu constituie motiv de reclamație.
    21. Zornăitul și lăsarea grilelor decorative nu fac obiectul garanției.
    22. GENERAL
      În cazul ferestrelor care s-au lăsat, cerceveaua și tocul sunt ajustate (șlefuite) după necesitate pentru a permite deschiderea, în funcție de profilul ferestrei și de înclinarea panoului de sticlă.
    23. Alte condiții de garanție sunt prevăzute în certificatul de garanție care însoțește factura.
    24. Reglajul elementelor nu este acoperit de garanție. Garanția nu acoperă nici reparațiile defectelor cauzate de utilizarea incorectă a ușilor și ferestrelor (închiderea și deschiderea elementelor mari cu o singură mână). Clientul trebuie să reclame garanția în scris, specificând defectele și anexând factura. Dacă reclamația este justificată, Vânzătorul este obligat să remedieze defectul cât mai repede posibil și în termenul legal de 45 de zile de la solicitarea scrisă de remediere. În cazul unei vizite nejustificate a unui tehnician, se vor factura ora și costul deplasării.
    25. M Sora d.d. are obligația, conform Legii privind protecția consumatorului (ZVPot), să soluționeze reclamația în termen de 45 de zile de la notificare. Clientul este, așadar, obligat să permită M Sora d.d. să soluționeze reclamația în termenul legal. Dacă clientul nu soluționează reclamația în termenul legal, reclamația nu mai este justificată.
    26. Perioada în care producătorul asigură piese de schimb este de 3 ani după expirarea perioadei de garanție.
    27. Vânzătorul își rezervă dreptul de a îndeplini cerințele de garanție fie prin repararea produselor, fie prin înlocuirea acestora cu produse noi.
    28. M Sora d.d. garantează că produsele sale sunt fabricate în conformitate cu condițiile prevăzute de standardul de marcare CE. Detalii complete pot fi găsite la: www.m-sora.si.
    29. Perioada de garanție începe la data specificată în Procesul-verbal al elementelor montate.
    30. Dacă Vânzătorul nu este responsabil pentru montaj, Cumpărătorul își asumă responsabilitatea pentru instalarea corectă. În același timp, Vânzătorul nu mai acordă garanție pentru produsele pe care nu le instalează personal.
    31. În cazul oricărei reclamații, clientul trebuie să contacteze Vânzătorul prin telefon sau e-mail la adresa servis@m-sora.si.
    32. O reclamație nu înseamnă că Cumpărătorul poate reține sumele încă datorate.
    33. Cumpărătorul recunoaște că ușile și ferestrele trebuie întreținute periodic și reglate după necesitate. Pentru mai multe informații, consultați certificatul de garanție. Cardul de garanție/Instrucțiunile de utilizare pot fi găsite la: www.m-sora.si.
    34. Neînțelegerea ofertei și a Termenilor și condițiilor generale nu constituie motiv de reclamație.
  7. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR
    1. Vânzătorul și Cumpărătorul vor depune eforturi pentru a soluționa amiabil orice neînțelegeri. Dacă acest lucru nu este posibil, instanța competentă pentru soluționarea litigiilor este Judecătoria din Škofja Loka. În cazurile în care, în conformitate cu prevederile articolului 32 din ZPP, competența Judecătoriei din Škofja Loka nu este stabilită, competența revine Judecătoriei din Kranj.
  8. DISPOZIȚII FINALE
    1. Termenii și condițiile generale sunt valabile din 01/06/2019 până la revocare.
    2. Cumpărătorul este de acord ca Vânzătorul să stocheze și să utilizeze datele Cumpărătorului în scopuri comerciale, în conformitate cu legislația aplicabilă. Vânzătorul nu va transmite datele Cumpărătorului către terți.
    3. Toate detaliile tehnice, precum mostre, broșuri, cataloage, schițe etc. rămân proprietatea intelectuală a Vânzătorului și sunt protejate prin lege în ceea ce privește reproducerea și utilizarea acestora.
    4. În cazul efectuării unei tranzacții în străinătate (livrarea de bunuri și/sau prestarea de servicii), aceste Condiții vor fi traduse și în limba oficială a țării în care se desfășoară tranzacția. Condițiile vor fi furnizate Cumpărătorului în limba slovenă și în limba oficială a țării acestuia. Pentru înțelegerea și interpretarea dispozițiilor acestor Termeni și condiții, textul în limba engleză al Termenilor și condițiilor va prevala.

Director al M SORA d.d.
Aleš Ugovšek, PhD